In vier stappen naar minder pijn en meer energie

Een behandeling bij Praktijk Van der Weerd bestaat uit vier stappen. Elke behandeling duurt anderhalf uur en bestaat uit deze vier concrete punten. Hiermee boeken wij snel resultaat, u merkt gelijk het effect: minder pijn en meer energie Wij adviseren structureel één behandeling per maand om vrij te blijven van pijn en klachten.

Gezond eten

Gezond eten is een voedingspatroon met de juiste balans. Want je bent wat je eet. Voeding bevat verreweg de belangrijkste bouwstoffen voor ons lichaam. Zorg dat die bouwstoffen sterk zijn en veel pijn en klachten verdwijnen. Basis van ons voedingsadvies is De Voedselzandloper.

Voedselzandloper, wat is dat?

Wij gebruiken de voedselzandloper als een van de uitgangspunten voor onze voedingsbegeleiding. De Voedselzandloper is een leidraad voor eetpatronen. Het is in de eerste plaats gericht op het vertragen van het verouderingsproces. Een goede gezondheid en gewichtsverlies volgen dan automatisch. Basis van de Voedselzandloper is wetenschappelijk onderzoek naar het verouderingsproces. De leidraad werkt preventief tegen veel voorkomende verouderingsziektes en uiterlijke tekenen van veroudering. Ook helpt gezond eten volgens de Voedselzandloper bij het bestrijden van andere klachten.

Scheefstand van het bekken

Het bekken van heel veel mensen staat scheef. En bekkenscheefstand is een oorzaak van een groot aantal veel voorkomende, chronische klachten zoals

• rugpijn
  • hoofdpijn
  • knieklachten
  • bedplassen bij kinderen
  • hormonale problemen bij vrouwen

Met slechts één korte behandeling zetten wij het bekken recht. Daarmee is het probleem echter niet voorgoed verholpen. In veel gevallen dient die meerdere keren per jaar te gebeuren. Basis van deze behandeling is DORN-therapie

DORN-therapie, wat is dat?

Door bekkenscheefstand zijn de benen van veel mensen van ongelijke lengte. Dat heeft grote gevolgen voor het lichaam. Zo ontstaan rug- en gewrichtsklachten door verkeerde gewichtsverdeling en scheefstand. DORN-therapie is een milde therapie, waarbij wij de wervels voorzichtig op hun plek terugduwen. Ook maken we het bindweefsel tussen de wervels los voor betere doorbloeding. Deze behandeling voorkomt en bestrijdt pijn en klachten en geeft een fijn en ontspannen gevoel.

Meer energie

Energie in het lichaam kunt u niet zien. Maar wel voelen. Voeding voegt energie toe, die u vervolgens verbruikt. Maar verkeerde voeding onttrekt juist heel veel energie aan het lichaam. En soms stroomt de energie niet goed door het lichaam. Energiebanen of meridianen verdelen de energie over uw organen, zoals longen, milt, nieren en lever. Deze stroom door energiebanen is te verbeteren met elektro acupunctuur.

Wat is elektro acupunctuur volgens Waldemar?

Elektro acupunctuur volgens Waldemar (EAB) brengt een balans van de energiestroom door middel van elektriciteit (dus zonder naalden). Elk acupunctuurpunt is verbonden met organen door energiebanen (meridianen). Elektro acupunctuur stimuleert de meridianen met lichte elektrische puls. Deze puls brengen wij heel gericht toe op de acupunctuurpunten van het lichaam. Hiermee zijn diverse klachten en aandoeningen te verbeteren, te weten:

• spier- en gewrichtsklachten (oa. tenniselleboog)
  • allergieën
  • huidklachten
  • hormoonstoringen
  • angsten en depressies
  • migraine en spanningshoofdpijn

Meer weten over onze therapie? Neem gerust geheel vrijblijvend contact op

De Zwaaikom 23
9641 KW Veendam
06-13701912
Email ons

Wilt u ook af van uw pijn en klachten? Neem gerust vrijblijvend contact op!

Onze behandelmethodes

Klik op de afbeelding voor meer informatie

Elektro acupunctuur

Dorntherapie